Las Palmas, Gran Canaria

Hjemvendt fra Gran Canaria

Hej venner,

Jeg kom i går aftes hjem fra min ferie til Gran Canaria med min veninde, og hold op nogle dejlige dage vi har haft. Godt nok var det overskyet det meste af tiden, men vi var ikke kommet for vejrets skyld – vi var kommet for oplevelserne.

Som jeg skrev i forrige indlæg, så brugte vi fredagen på at shoppe, hvorpå vi lørdag valgte at springe på en bus fra Las Palmas til Maspalomas, hvor dagen ville stå på Camel Safari. Line og jeg havde begge to glædet os ufatteligt meget til præcist denne ting, og at vi pludseligt sad på ryggen af en kamel, inde midt i nogle bjerge på en øde slette, var noget vi begge fandt ufatteligt komisk. Vi var kommet på en tur med ene pensionister hvor størstedelen af dem var fra Tyskland. Vores “Kamel Guide” (Som btw hed Juan) snakkede ivrigt på tysk til pensionisterne, men da det kom til at skulle forklare tingene på engelsk til Line og jeg, gik det knapt så godt. Det var derfor også til tider svært at holde vores fnis tilbage, og han tog os med garanti i at grine af ham.

Turen på kamelerne i sig selv, foregik sådan, at vi hver især blev placeret i en kurv på siden af kamelen, hvor kamelerne så blev bundet sammen, og så gik det ellers derudaf i en laaaaang række, med en mand forrest til at trække kamelerne. Som helhed lignede det, at vi alle var med i en karavane af en slags, der var klar til at indtage de store byer med vores “optog.”

Om søndagen var der Gran Canaria Maraton, hvilket egentligt var hele grunden at vi tog derned. Faktisk var det meningen at vi ville have løbet 10 km til det løb, men fordi vi ikke kunne finde ud af tilmeldingerne og alt det, endte vi med bare at kigge på. De løb direkte forbi vores hotel, og jeg kan lige love jer for at vi fik heppet. Primært på danskerne der kom løbende – og som vi alle fik til at vinke og smile til os. Derefter blev vi selv så engagerede at vi tog i fitness på hotellet, og løb og løb og løb… Så lidt aktive var i vi da på ferien. Vi skulle også gerne have løbet lidt af den chokolade af, som vi havde spist, for hold op alt det chokolade vi fik kværnet i løbet af fem dage!

I går morgen skulle tog vi fra hotellet allerede ved en 7 tiden, da vores fly lettede fra LPA (Las Palmas Airport) 9:30. Vi var tilbage i CPH lufthavn omkring klokken 15:40, hvorefter det så tog fire timer at komme fra Sjælland til Jylland. Line og jeg skiltes i Fredericia, hvor vores toge skulle frakobles, og derfra var vi på egen hånd.

Udmattet og helt smadret efter en dejlig ferie, kunne jeg trygt smide hovedet på puden i går aftes og gøre mig klar til en dræberdag i skolen i dag…

Godt det heldigvis er ferie om halvanden uge!

I løbet af den næste uges tid vil der komme et indlæg op, om det 5-stjernede hotel vi boede på. Vi gik nemlig på opdagelse på hotellet og tog en massseeee billeder!

Så nu er det tilbage til skole, lektier, irriterende lærere og savnede klassekammerater.